Sunday 20 December 2015

Spread The Love El Daie

Orang kata , dakwah ni selalunya kena pakai jubah . Orang kata , dakwah ni kena pakai serban lepastu ucap kata-kata Islamik .

So saya nak ubah persepsi tu sikit . Dakwah ni tak semestinya kena pakai jubah , serban and so on . Kadang-kadang , perkara kecil yg mendatangkan kebaikan pun dikira dakwah juga . Senyum tu pun dakwah tau ! 

Siapa kata orang yg belajar agama sahaja yang perlu berdakwah ? Orang biasa-biasa pun boleh berdakwah . Pergh !!! 

Jadi , El Daie iaitu gerakan dakwah kontemporari anak muda telah menganjurkan satu program iaitu Spread The Love . 

Spread The Love , kami bawakan tema Islam Rahmat , Rahmatan lil Alamin . Apa  yg El Daie sasarkan ialah kami nak luaskan konsep dakwah tak semestinya terikat dgn tazkirah-tazkirah yg menyentap . Aktiviti kebajikan juga adalah satu usaha dakwah yg kita boleh aplikasikan ! 

*talk oleh Abang Suhail bin Mohammed Kamaruddin , tokoh Belia Negara 2015.

*talk oleh PU Abu , pencetus Ummah musim ke-3 

El Daie sentiasa ada elemen kejutan . Jadi , semasa peserta-peserta tengah bentangkan hasil perbincangan , kita bawakan tetamu jemputan khas iaitu PU Rahmat , pencetus Ummah musim Pertama ! 

Keesokan harinya , peserta-peserta Spread The Love telah bergerak ke lokasi -lokasi terpilih di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur dalam misi untuk menyebarkan Islam Rahmatan lil Alamin . 

*Feed The Homeless di Pasar Seni , Kuala Lumpur

*Peserta Spread The Love menyantuni gelandangan non Muslim

*Street Dakwah bersama peserta Spread The Love di Pasar Seni , Kuala Lumpur

Alhamdulillah , program Spread The Love telah tamat dengan jayanya . Banyak respon positif yang kami peroleh dari program kali ini . Malahan yang kami kagum , ada peserta yg sanggup datang dari Johor , Pahang , Kelantan dan Pulau 
Pinang untuk menyertai Program Spread The Love.

Apa yang kami harapkan , supaya ukhuwah ni takkan terputus sampai ke akhirnya dan anda semua akan lebih bersemangat untuk menyebarkan Islam sebagai Rahmatan lil Alamin ! 

 


Tulang belakang dalam menjayakan program kali ini , good job El Daie ! 


Respon peserta Spread The Love , rugi kot siapa yang tak join ! 



Jumpa lagi utk program akan datang !


No comments:

Post a Comment